Kirja on upeasti ja mukaansatempaavasti kirjoitettu. Minulle se kuitenkin oli kiinnostava siksi, että oli mukava huomata, että ei ole Ollilalta jäänyt johtamisen kirjat lukematta. Hän myös otti uudet ajatukset Nokiassa käyttöön ja johti niiden mukaisesti.
Jotain kuitenkin meni pieleen, kun tämän päivän arvion mukaan hienoista prosesseista ja tutkitusti hyvästä johtamistavasta huolimatta lopputulos on pannukakku.
Kyllä kirjasta löytää myös vastauksen. Henkilöstö ja johtajat alkoivat viihtyä liikaa mukavuusalueella, jolloin jäi huomaamatta toimintaympäristön muutos. Tai huomattiin kyllä, mutta ei tehty oikeita johtopäätöksiä oikeassa kohtaa. Pahin virhe kuitenkin oli, että asiakas unohtui, vaikka se oli korkealla arvohierarkiassa.
Lue koko juttu osoitteessa Blogi puhutaanjohtamisesta
Sunnuntaiterkuin Seija Telaranta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentit ilmestyvät pienellä viiveellä. Jouduimme ottamaan käyttöön kommenttien moderoinnin, koska mainoksia alkoi tulvia kommentteina.