Jälleen antoisat ja opettavaiset tuotteistamisen seminaaripäivät!
Marraskuun alussa johtajakurssi 27 esitteli seminaarissaan tuotteistettuja palveluita, joille oli omakustannushintoja laskettu mitä innovaytiivisimmilla tavoilla. Tärkeintä kuitenkin jälleen se, miten työt olivat herättäneet kiinnostusta ja keskustelua kunkin työyhteisössä. Tuotteistetuiksi olivat päässeet leikkaukset ja erilaiset hoitomuodot, karbogeenihoidoista vauvojen sinivalohoitoon, kuin myös kuvantamisen eri menetelmät, mammografia ja ultraus. Asumispalvelun kustannusten ja erilaisten kokousten ja ryhmäterapioiden tuotteistusprosessissa nähtiin taas selvästi, kuinka henkilöstökustannuksia, siis työtuntiresurssia, tarvitaan, eikä sitä voida useimmissa tapauksissa vähentää puuttumatta silloin annettavan hoidon laatutasoon.
Onnitelut johtajakurssille 27 ansiokkaasti suoritetusta talouden johtamisen kokonaisuudesta!
Tässä kuvassa skoolaan jo etukäteen teille. Tämäkin kuva on otettu "ruotsinlaivalla" tämän vuoden tammikuussa. Aplodit teille, olette sertifioitua johtaja-ainesta! Hyvää loppuvuotta, toivottaa Tiina Wickman-Viitala
Ps.Tässä myös kurssilaisten kommentti tuotteistuksen seminaaripäivän annista. Syksyn viimemetreillä 7-8.11. johtajakurssi 27 laittoi pakettiin tuotteistamisen. Monelle tuotteistamisraportti oli jatkoa taloushallinnon tehtävästä ja sen myötä tiukat kaksi seminaaripäivää kuluttivat myös istumalihaksia. Marko aloitti esitykset ja Tiina päätti urakan. Positiiviset aplodit täydensivät esityksiä. Aiheet olivat mielenkiintoisia ja opponenttien kommentit kera opettajan saivat jokaisen esittäjän tsemppaamaan vielä pikkuisen lisää. Päivien anti oli kaikille mieleen ja tuotteistaminen kirkkaana mielissä suuntasimme kehittämistehtävien kimppuun kotikoneiden ääreen loppurutistukseen. Viimeiset konkreettiset koulupäivät olivat ryhmältämme takana ja oli aika valmistautua laivaseminaariin "Tulevat johtajat".
Välikosken Matti
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentit ilmestyvät pienellä viiveellä. Jouduimme ottamaan käyttöön kommenttien moderoinnin, koska mainoksia alkoi tulvia kommentteina.