http://tampub.uta.fi/tulos.php?tiedot=820
Tarinoita.... |
Tarinoita blogien käytöstä -julkaisu sisältää yhdeksän erilaista tarinaa kirjoittajiensa omista bloggauskokemuksista ja blogien käyttötavoista. Osa kirjoittajista on jo kokeneita bloggaajia, osa vasta aloittelijoita. Osa heistä on vielä työelämässä, osa jo eläkkeellä, ja blogien käyttökokemukset kumpuavat niin työstä kuin vapaa-ajaltakin. Julkaisu pyrkii kansantajuisten, tarinamuotoisten ja helppolukuisten tarinoidensa kautta tukemaan perinteiseen tyyliin kirjoitettua opasmateriaalia paremmin blogin perustamista vasta harkitsevia lukijoita. Julkaisu avaa myös kenelle tahansa aiheesta kiinnostuneelle blogien käytön motiiveita, blogien kautta saatuja hyötyjä sekä bloggaamisen haasteita.
Tarinoita blogien käytöstä -julkaisun tarinat tuovat esiin myös jotakin olennaista ajastamme ja toimintaympäristöstämme. Blogit eivät ole vain välineitä, joilla toteuttaa erilaisia asioita, vaikka ne soveltuvat toki mainiosti siihenkin. Blogitarinat tuovat näkyväksi sen, että fyysinen ja käsin kosketeltava maailma jatkuu aivan yhtä todellisena myös verkossa. Verkkomaailma ei ole reaalimaailman vastakohta, vaan nämä kaksi maailmaa sijoittuvat samalle jatkumolle tarjoten uudenlaisia toiminnan, tekemisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia kaikenikäisille - vaikkapa sitten blogin kautta.
Seija Telaranta
Tarinoita blogien käytöstä -julkaisun tarinat tuovat esiin myös jotakin olennaista ajastamme ja toimintaympäristöstämme. Blogit eivät ole vain välineitä, joilla toteuttaa erilaisia asioita, vaikka ne soveltuvat toki mainiosti siihenkin. Blogitarinat tuovat näkyväksi sen, että fyysinen ja käsin kosketeltava maailma jatkuu aivan yhtä todellisena myös verkossa. Verkkomaailma ei ole reaalimaailman vastakohta, vaan nämä kaksi maailmaa sijoittuvat samalle jatkumolle tarjoten uudenlaisia toiminnan, tekemisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia kaikenikäisille - vaikkapa sitten blogin kautta.
Seija Telaranta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentit ilmestyvät pienellä viiveellä. Jouduimme ottamaan käyttöön kommenttien moderoinnin, koska mainoksia alkoi tulvia kommentteina.