torstai 1. marraskuuta 2012

Veera Veltti, päiväkodin johtaja ja kunnanvaltuutettu

Veera Veltti
Olen jo yläasteella tiennyt haluavani päiväkotiin töihin. Tein ylimääräisiä ja ilmaisia harjoitteluita esim. vanhainkotiin saadakseni lisäpisteitä kouluun pääsyä varten. Au pair -vuoden jälkeen opiskelin PIRAMKissa englanninkielisellä linjalla sosionomiksi (AMK). Opiskelun aikan olin monesti ulkomailla kesätöissä ja harjoittelussa, Lontoossa päiväkodissa, Kanadassa lastensuojelussa ja Egyptissä lastenkodissa. Valmistuin luokastani ensimmäisenä, vaikka olin jo aloittanut päätoimisen työn ennen valmistumistani. Urani aloitin yksityisestä englanninkielisestä päiväkodista. Sieltä siirryin reilun vuoden päästä Pirkkalan kunnalle vastuuopettajaksi. Siinä työssä olin 6 vuotta, minkä jälkeen siirryin Pirkkalan suurimman päiväkodin (124 paikkaa) varajohtajaksi. Nyt syksyllä olen aloittanut Valkeakoskella yksityisen päiväkodin johtajana. Luottamusmiehenä ja varaluottamusmiehenä olen toiminut Pirkkalassa vuodesta 2009 lähtien.

Erikoistumiskoulutuksia olen käynyt jo ennen johtajakoulutustakin. Ennen sitä kävin esi- ja alkuopetuksen pätevöitymiskoulutuksen. Nyt opiskelen seikkailupedagogiikan ohjaajaksi. Koulutus päättyy joulukuussa.

Halusin lähteä kunnallispolitiikkaan, koska haluan vaikuttaa lasten ja nuorten ja lasten kanssa työskentelevien asioihin. Haluan tuoda päätöksentekoon käytännön tietoa, taitoa ja kokemusta. Päättäjät, jotka eivät ole olleet työssä lasten parissa tai varhaiskasvatuksessa, eivät voi tietää mitä se käytännössä on. Meillä ei voi laatua laskea luvuilla. Päinvastoin, mitä "paremmat suhdeluvut" on, sitä laaduttomampaa varhaiskasvatusta lapsille/perheille tarjotaan. Haluan myös vaikuttaa koululuokkien aina kasvavaan kokoon. Tässä nyt ne suurimmat syyt kunnallispolitiikkaan lähtemiselle. Onneksi olen luottamusmiehenä oppinut paljon neuvottelutaitoja.
Uuden työn lisäksi meidän perhekoko on kasvanut. Minun 17-vuotias kummipoikani on nyt sijoitettuna meille, olen hänen sijaisäitinsä. Omat pojat ovat onnellisia "uudesta" veljestä.
Veera Veltti

Ps. Onneksi olkoon ihana, kaunis, taitava, tasokas, yhteistyökykyinen, iloinen ja positiivinen johtajanainenVeera Veltti. Onneksi olkoon Pirkkala, teidän perheenne,  lapsenne ja nuorisonne, olette saaneet hyvän asioidenne ajajan.
Terveisin Outi Wallin, Tiina Wickman-Viitala ja Seija Telaranta. Juomme tässä Outin kanssa kohta juhlakahvit kunniaksesi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ilmestyvät pienellä viiveellä. Jouduimme ottamaan käyttöön kommenttien moderoinnin, koska mainoksia alkoi tulvia kommentteina.