maanantai 29. elokuuta 2011

Kesä on ollut todellista itsetutkistelun aikaa

Koulun ollessa tauolla on alitajunnalla ollut ylimääräistä vapaa-aikaa työstää minun persoonallisuustyyppini kanssa. Terveisiä vaan enneagrammi-maailmaan! Ja sieltähän se totuus sitten iski vasten kasvoja.

Tämä YAMK-opiskelija on kesän ja kuluneen vuoden aikana paljastanut itselleen salaisuuden. Olen nimittäin tietämättäni vuosien aikana toiminut sammakkofarmarina. Luullakseni kurnuttajien kappalemäärä farmillani on ollut huomattava. Nyt kuitenkin olen päättänyt luopua niistä tai ainakin vähennän kokoelmaani. En tarkoita nurmikoilla ja ojanpientareilla kurnuttavia, hieman limaisia otuksia, vaan niitä ällötyksiä, jotka puheena joskus loikkaavat ulos suustani.

Minulle on tyypillistä tuoda tärkeitä asioita esiin, välillä hyvinkin voimakkaasti. Vasta nyt tajuan, että kaikki eivät ota asioita vastaan samalla tavalla ja ihmiset kokevat viestintäni hyvin eri tavoin. Suustani ulos tulleet sammakot ovat siis olleet minulle silkkaa asiaa ja toisille ne ovat voineet kuulostaa rupisammakoilta.

Tämän seikan tosiasialliseen oivaltamiseen on vaadittu viime vuosi koulua, siihen liittyen mm. enneagrammiin tutustumista, henkilöstöjohtamisen opiskelua ja kesäloma. On ollut huikaisevaa huomata, miten paljon ajatusmaailma ja tietoisuus itsestä on kehittynyt ja miten paljon uusia työkaluja olen saanut. Olen asettanut itselleni uusia päämääriä ja tunnen olevani vahvempi ja pätevämpi niitä toteuttamaan. Olen saavuttanut omassa asteikossani kehittymisen seuraavan tason sekä omana persoonana, että tulevana terveysalan vaikuttajana. Olen täynnä intoa toteuttaakseni päämääriä ja oppiakseni lisää.


Seuraavaksi tämä johtaja-opiskelija suuntaa energiaa kasvukipujen lievittämiseen, koska tie oman persoonallisuustyypin löytämiseen ei ole helppo, mutta se kannattaa.

Pauliina, KJ10YAMK

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ilmestyvät pienellä viiveellä. Jouduimme ottamaan käyttöön kommenttien moderoinnin, koska mainoksia alkoi tulvia kommentteina.